Valikko Sulje

Paljonko nettisivujen tekeminen maksaa?

Tutustu nettisivupaketteihin. Edullisimmillaan ns. yrityksen käyntikorttisivusto (MINI) maksaa 600 € + alv.
Pakettien lisäksi voit aina pyytää tarjouksen juuri sinun yrityksesi tarpeita vastaavasta sivustosta. Yhdessä löydämme yleensä myös lisäominaisuuksia, joita kannattaa ottaa käyttöön.

Miten pitkään nettisivujen tekeminen vie?

MINI- ja PERUS-sivusto on valmiina 2-4 viikon kuluttua toimeksiannosta. LAAJA-kokoluokan sivustoon kannattaa varata kuukausi. Minulle on tärkeää pysyä sovituissa aikatauluissa ja niistä ei ole tarvinnut lipsua koko yrittäjätaipaleeni aikana.
Sivuston tekemisessä on myös vaiheita, joissa odotan asiakkaan kommentteja tai aineistoa. Eli mennään asiakkaankin aikataulun mukaan.

Mitä minun pitää itse tehdä ja tietää?

  • Nettisivuston tekeminen alkaa yhteisellä palaverilla. Siinä käydään läpi mitä toivot sivustolta.
  • Tehtäväksesi jää antaa ohjeita aineistosta, toimittaa kuvat ja tekstit.
  • Projekti on salasanalla suojattu ja aika-ajoin pyydän kommentteja ja tehdään mahdollisia muutoksia.
  • Koska hoidan sivuston tekemisen Avaimet käteen -periaatteella, sinun ei tarvitse tietää ammattitermejä.

Voinko valita itse webhotellin?

Kyllä. Asiakkaideni sivustot ovat useilla eri palveluntarjoajilla. Mikäli sinulla on jo webhotelli, tarvitsen c-panel tai vastaavat tunnukset työskentelyn ajaksi. Edullisimmillaan webhotellin saa jopa alle 2 €/kk. Tällainen webhotelli sopii hyvin pienille sivustoille. Olen työskennellyt kymmenien eri webhotellipalveluja tarjoavien yritysten kanssa.

Miksi Louhi webhotelliksi?

Arvostan luotettavuutta, hinta/laatusuhteen tasapainoa, helppokäyttöisyyttä ja asiakaspalvelua.
Myös kotimaisuus on tärkeä arvo. Siksi olen päätynyt suosittelemaan asiakkailleni Louhen webhotelleja.

Voiko pienen kaupan tehdä osaksi  nettisivua?

Kun sivusto tehdään WordPressillä, siihen voimme asentaa WooCommerce -lisäosan, jonka avulla voidaan toteuttaa verkkokauppa. WooCommerce on maksuton (kuten WordPresskin). Maksuja varten tarvitaan maksupalvelun välittäjä, esimerkiksi Paytrail. Kerron mielelläni lisää.

Miten sivuni löytyvät Googlella?

Sivustoa tehdään jo valmiiksi hakukoneystävälliseksi. Ei pidä ajatella että vain rahalla saa näkyvyyttä, koska paljon voi vaikuttaa itsekin; esim. kuvien nimeäminen ja vaihtoehtoiset tekstit, otsikot ja ensimmäiset kappaleet, ssl-salaus, mobiiliystävällisyys,  linkitykset, sivuston rakenne…Eli moni asia vaikuttaa siihen, miten sivusto löytyy hakukoneilla ja miten sitä voidaan markkinoida.
Jotta voisi aloittaa maksullisen markkinoinnin, täytyy sivustolla olla perusasiat kunnossa.

Toimivatko sivut kännykällä?

Kyllä. Ennen julkaisua aina tarkastan, että sivut toimivat niin kännykällä, tabletilla kuin eri selaimillakin tietokoneella.

Onko pakko tehdä WordPressillä?

Ei. Teen myös sivuja HTML-sivupohjiin. HTML-toteutus sopii silloin kun haluat kutakuinkin pysyvät sivut, joita ei tarvise päästä päivittämään selaimen välityksellä.

Miten sivuja päivitetään?

Kun sivusto tehdään WordPressillä, pääset muokkaamaan sisältöjä.
On tärkeää että WordPress sivusto pidetään ajan tasalla teknisesti. Mikäli sivusto jää vuosikausiksi ilman teknisiä päivityksiä, se johtaa vääjäämättä ongelmiin. Voit tehdä itse myös tekniset päivitykset tai ostaa WordPress ylläpitopalvelun SulkaSuunnittelusta.

Mikä on paras verkkokauppa-alusta?

Yhtä oikeaa vastausta ei ole, vaan tarpeet ratkaisevat alustan.

Helpoin tapa päästä alkuun on valita ns. valmiskauppa, jossa vuokraat alustaa kuukausivuokralla (n. 60 €/kk). Vastuu kaupan toimimisesta, laajennuksista ja kehittämisestä on alustalla.

Suosittelen ensimmäisksi kaupaksi kotimaista  MyCashflowta. Tässä alustassa on valmiita teemoja, joita voit muokata hieman myös itse. Voit tilata minulta myös  ulkoasun ja ominaisuuksien muokkauksia.

Muita valmiskauppoja on esimerkiksi  Vilkas, Shopify ja Clovershop.

Kannattaa lukea Paytrailin kokoama raportti ”Verkkokauppa-alustat 2023”. Löydät sen täältä

Voiko MyCashflow-teemaa muokata?

Voit itse muokata teemaa jonkun verran. Sertifioituna MyCashflow-kumppanina teen muokkauksia  niin ulkoasuun kuin ominaisuuksien osalta. Kysy lisää!

Miten lisään myyntiä verkkokaupassani?

  • Mieti kuinka saat lisää kävijöitä? Onko tuotteesi sellainen, jota etsitään (=Google) vai myytkö tuotteita joita ostetaan ”heräteostona” tai  jota ei vielä tiedetä olevan olemassakaan (=markkinointi Somekanavissa).
  • Tarkista miten saisit parannettua konversiota (=kauppaan tulleen asiakkaan myös ostamaan)?
    – onko kauppa selkeä, nopea, toimii mobiilissa?
    – Maksu- ja toimitustavat selkeästi näkyvillä.
    – Koska olet luotettava kauppias, näyttäähän kauppakin siltä?
    – Parantele tekstejä, kuvia… Olisiko mahdollista tehdä videoita?
  • Pyri parantamaan keskiostosta!
    – MyCashflowssa hyvät työkalut lisämyyntiin; yhteensopivat tuotteet, extraa tuotteeseen on helppo tarjota tuotekorttisivulla
    – Osta X maksa Y – kampanjat
    – Ilmaisen toimituksen rajat
    – Kun tilaat enemmän, voit saada alennusta
  • Mikäli kaupassasi on mahdollisuus pyytää tuotteille  Arvosteluja, niitä kannattaa hyödyntää
  • Uudista ja uudistu – muista ideoida uutta. Innostu! Verkkokauppa ei ole koskaan valmis.